Overnight at Melaka~

assalamualaikum semua!

bertemu kita kembali

hehe,aku rasa x terlambat lagi nak ucapkan Selamat Hari Raya Haji!

kampus aku cuti selama 4 hari je

untuk semester 2 ni,dah 1minggu 3hari dah mula,tp x tau laa

aku rasa semester 2 ni aku mcm x bersemangat sangat untuk blaja,x tau la kenapa

mungkin sebab awal2 minggu sem baru x banyak sangat keje?ataupun topic awal sem2 agak pening sikit,ataupun sbb banyak movie,hiburan atau lain2 yang buat aku x focus,tah aku pun x tau=.=

aku harap benda ni sementara je,naik cuti raya haji ni aku nak focus btl2 untuk target pointer ku untuk final,dan kalau ada rezeki insyaallah 4flat,amin!

anyway

ni aku nak kongsi sikit ape dak2 kelas aku buat masa overnight jumaat lepas

tarikh 20/11/09 aku x kan lupakan:)

mcm ni ceritanya




Jumaat,20/11/09




selesai solat jumaat,ptg tu kitorang ada mentor mentee ikut group masing2

x lama pun,dlm sejam mentor mentee tu dah abes
kitorang kumpul dekat dpn dewan kuliah,around pkl 5ptg camtu baru la bertolak
ramai gak yang join,dekat separuh kelas ikut,7lelaki,8perempuan,yang lain x dpt ikut sbb ada hal
mula2 ingat nak pg ke pekalan balak,tepi pantai,tp x jadi sbb musim hujan kan,kalau hujan dah x boleh buat ape2 aktiviti dah,so tuka plan pg overnight kat bandar melaka
actually kitorang overnight ni nak celebrate ejan(terengganu) sbb dia nak pindah ke uitm kat perak naik cuti raya haji ni
mula2,aku rasa was2 gak,sbb ada plan nak jalan2 time mlm2,aku x pna keluar mlm2 ni
bukan takut,tp biasanya kat rmh waktu mlm lah waktu aku nak luangkan masa dengan keluarga aku,jd bila benda x biasa kita buat,kita akan rasa x selesa untuk buat
tp untuk kawan yang nak pindah,x pe la,aku ikut,aku yakin dengan sahabat2 kelas





ye je la tu tdo kat mahkota hotel=))



pg ke bandar naik teksi

sampai bandar mula2 kitorang pg mahkota hotel

hesh,dlm hati aku ckp confirm2 la x cukup,mahal sini

1bilik rm377,x mau kitorang ddk sana,kalau bahagi 1 bilik 7orang pun still mahal gak

so tuka tmpt

akhirnya kitorang decide tinggal kat hotel rumah tumpangan(mcm kat kedai2 tu)

1 bilik baru rm100,kongsi 4orang berbaloi gak,so kitorang amik 5 bilik x silap aku agar x mcm sardin sgt bilik tu,haha

lagipun da plan da,x tdo sgt kat hotel sbb kitorang nak jejalan je,ada kemungkinan jalan2 sampai subuh terus

laki2 ddk kat tingkat 2,dan ppuan lak kat tingkat 3



kami kachak!kat tangga tmpt hotel kitorang


lepas maghrib tu baru la kitorang kuar jalan2

kat bawah tu ada pasar malam,rasa mcm nak tgk2 je

tp kitorang lalu je,sbb sama jalan nak pg ke mahkota parade(seberang jalan)

best gak tgk pemandangan bandar melaka malam2 ni




antara gelagat kitorang jejalan time on the way pg mahkota parade=))






jemput makan ya pak!





(menara kfc=)) )


sampai mahkota parade,first,benda kitorang cari "makanan!"

dah lapa da time tu

so kitorang decide makan kat kfc


makan besarlah kitorang kat sana,hehe


semua makan dengan lahapnya sebab laparxD


mukmin,hasif,ika dan hasmira bersama tiket


hehe,panjang tiket kitorang



abes makan kitorang beli tiket citer 2012,kitorang amik time 12.15tgh mlm

tgk tiket kitorang,panjang x panjang tiket tu>.<

1line 10seat kitorang amik,dengan 5seat lagi kat depan,huhu

kira2 ada 2jam lagi untuk karaoke dengan main bowling

best gak berkaraoke ni,da lama aku x nyanyi,hehe

plg aku suka lagu wali band-cari jodoh,mmg best nyanyi lagu tu,huahaha

abes karaoke,bowling lak

aku sememangnya x pandai men bowling ni,aku co-op dengan seha,teruk kitorang kena belasah

dah tentu2 kids yang mng,bape kali strike tah,aku lak x de,tu pun seha ada dpt strike skali nasib2,huahaha,tp nasib baik laa bukan last,2nd last,ok la tu,hehe

habis bowling 1 round kitorang pg tgk cinema lak memandangkan jam da dekat pkl 12tgh mlm

yg x best time tu kat area2 tu dia tgh renovate,jd time tgk wayang tu rasa gak la gegar2 gerudi tu,hesh

ape yang aku bole kata psl citer 2012 ni,ok la,grafik je best bagi aku

storyline,x best sgt,sebab dia ada amik sket dari citer nabi Nuh

oh well,at least berbaloi gak tgk citer tu selama 3 jam



kat tepi sungai




habes tgk wayang,x silap aku pkl 3.15pagi


kitorang x mengantuk lagi,so decide pusing2 bandar melaka dahulu

best mmg best jalan mlm2 ni,tp keselamatan kena jaga,lebih2 lagi untuk perempuan

tgh2 mlm camni mcm2 orang ada,jd yang main peranan jaga dak2 laki

kitorang jalan 1 group,2laki jalan depan,tgh,dengan belakang

kitorang dari mahkota parade,pergi jalan ke dataran pahlawan kat tingkat atas

kat situ ada padang,kitorang smpt ddk2 jap sana,amik gamba

pastu jalan lagi,sambil jalan nikmati keindahan bandar melaka dengan lampu2 yang sinari bandarnya,kitorang teruskan perjalanan ke tepi sungai melaka dan bahtera kapal portugis?

sejuk yg amat jalan tgh2 mlm ya,terasa mcm kat luar negara lak



Bergaya x kitorang?


habis jalan2 ade la dekat 2jam gak

dari pkl 3 sampai pkl 5 pagi

sblm balik hotel smpt singgah 7eleven beli air dengan snack

pastu baru semua balik bilik masing2 untuk tido




Mahkota Parade


Smile!

Bersarapan Pagi



Ejan Don dan Aku,akan ku rindui mu wahai sahabat



yong tau fu ku:)



x cukup rasanya masa tido kitorang time tu

ye la,pas solat subuh,tdo balik,pastu bgn pkl 9pagi

9.30pagi dah bertolak ke mahkota parade lagi untuk sarapan pagi kat food court sana

aku tgk semua mata muka mengantuk,mata panda je semua,hehe

pagi tu aku makan yong tau fu

tah napa pagi tu aku x da selera makan nasi

tp yong tau fu dia mmg sedap!sampaikan bila balik campus aku pg cafe b beli yong tau fu
haha


habis makan kitorang pg kat tmpt arcade lagi

smpt karaoke kat karaoke box lagi dengan racing day tonna eh nama dia?

gelak2 aku tgk dorang karaoke,"best" suara dorang,hahahaxD

lepas abes karaoke dgn racing topeq dengan ejan pg tgk lagi skali movie 2012,sbb semalam topeq x tgk movie tu sbb ada hal



seha(kat dalam k-box),mukmin dan ejan,haha aneh2 je korang lepak lagi,ish3

so sementara tunggu dorang abes tgk movie 3jam tu,kitorang pusing2 MP
dak ppuan la banyak shopping barang,kitorang laki biasa2 je
aku smpt gak pg singgah mph sana
aku ternampak novel "ombak rindu",novel pertama yang aku baca time form 2 atau form 3 aku x igt sbb jiran aku recommend
agak bagus buku tu,da lama aku cari2 nak beli tp x jumpe,maybe sbb buku lama kot
so aku decide beli skali

tu je la barang yang aku beli,hehe
berjimat la katakan,cewah!




kenyang dah makan burger king

duduk berehat~




dah penat berjalan kat MP kitorang pun ddk berehat jap kat satu sudut MP ni
da hilang penat,ingat nak pg kat a'famosa,tp hujan lak time tu,so kitorang sambung lagi berjalan ke dataran pahlawan
pg kat tmpt craft tangan dia
pastu pusing lagi kat sana,x lama pastu topeq dgn ejan pun datang kat DP pas da abes tgk movie,time tu semua da lapa,pg makan tgh hari kat nasi lemak antarabangsa
agak mahal makanan sana=.=
masa order x nampak harga dia,aduyai,nak nyesal pun nasi da jadi buburT_T
haiz,x pe la
pas mkan kitorang amik teksi kat depan DP untuk balik ke campus
mmg penat,sampai campus dlm pkl 6ptg
banyak gak abes,untuk aku hampir2 rm200 termasuk tambang pegi balik,tambang pegi je da rm40(tp kongsi 4-3orang la),tu pun aku berjimat lagi,orang lain aku x tau la bape banyak abes>.<
walaupun penat,kitorang tetap enjoy keluar sama2
ejan,pas ko pindah ni,kitorang harap ko x lupekan kitorang kat sini ya!
sekian saja dari ku takat ini
assalamualaikum~!