Bercuti ke Melaka~



assalamualaikum!
apa khabar anda semua?
aku harap,anda semua sihat2 saja ok:)
hm,kali ni,aku nak kongsi sikit ape yang aku buat cuti semester 2minggu ni
1family aku ikut ayah aku pg meeting kat melaka negeri bersejarah,tmpt aku blaja sana,hehe
kitorang pg sana pada hari selasa sampai rabu je,kejap je
sampai sana pun dah malam
tp dalam masa 2hari tu la smpt gak mak,adik,dan aku pg merayau tgk bandar melaka bersejarah ni time abah ada meeting kat melaka malam selasa tu dan kat kl rabu pagi tu


(pemandangan dari bilik hotel aku,x jauh rupanya dari melaka central,yang kuning tu la jusco baru)
melaka dengan jb x jauh mana,3jam je dah sampai
dah biasa pergi sana pun,tp aku masih x tau lg bandar2 dia ada apa
pagi2 tu kitorang bangun,siap2 terus pg makan kat tmpt makan hotel
mula2 tgk mmg pelik gak,ramai semacam je orang,ramai melayu tu,tp pk2 cuti skolah lom mula lg
jap lg pas abes makan,kitorang round hotel tu rupa2nya ada seminar,ada 5-6syarikat yang buat sort of mcm seminar kat situ,no wonder ramai orang,huahaha

(ni la ceiling kat lobby tu,nampak mcm kubah kan?bile tgk mmg rasa tenang je:) suka dengan design dia )

(mcm x pna jumpa beca,huahaha)

lepas abes pusing 1hotel tu,kitorang pun balik bilik
kemas2 beg untuk check out,pkl 1 tgh hari kitorang solat jamak zohor dgn asar pastu baru keluar check out
time tu abah lom abes meeting lg,pkl 6ptg baru abes
jd kitorang letak beg luggage kitorang kat tmpt beg dia,pastu kitorang amik teksi pg bandar dia,hehe
x pg mana pun,pg dataran pahlawan dengan afamosa je(sbb sebelah bangunan dataran pahlawan tu je)
sampai sana aku tgk ramai budak2 sekolah
ye lah,dah pkl 1+,byk skola baru abes
zaman sekolah aku dah lepas,tgk dorang semua teringat kembali zaman persekolahan aku dulu
tergelak gak aku tgk gelagat budak2 sekolah,haha,biarlah mereka
asalkan mereka jangan biarkan zaman persekolahan mereka dgn sia2 sudah:)
dekat dataran pahlawan sana,aku terpaksa ikut mak dan adik aku pg beli shopping barang2
kalau perempuan dah shopping,paham2 je la mcm mana,terpaksa la ikut je,hehe

(lama seh x rasa,dekat 2abad kot)
pkl 3 ptg baru la kitorang makan lunch
mmg lapa time tu,time tgh jalan2 nak cari tmpt makan,aku ternampak kedai "A&W"
sesuatu yang mengejutkan,dulu time aku kecik2 parent aku selalu bawak pg makan sana
aku ingat lg ada skali dapat free tape citer kartun chipmunk time mkn sana,haha
tp skrg kat jb dari aku umur darjah 3 kot dah x de langsung kat jb ni,dgr2 muflis ke ape gitu
jd sbb nak ingat mcm mana rasa makanan dia,aku rasa x salah makan skali skala,so aku ajak mak aku mkn sana,haha
agak rindu aku dgn "A&W" ni,huhu

(berehat sebentar~)

habis makan kitorang round lagi
besar rupanya dataran pahlawan ni,banyak tmpt yang kitorang x lalu lg sblm ni
aku tgk banyak gak budak2 sekolah dari negeri lain yang buat lawatan kat sana
ada budak sekolah menengah dan juga budak sekolah rendah
jauh2 semuanya datang,negeri sembilan,dan lain2
habis pusing aku ternampak bangunan "a'famosa" kat salah satu pintu masuk dataran pahlawan ni
baru aku tau kat situ rupanya,sblm2 ni aku x pna pg dan x tau kat mana,ahahaha,kasihan aku=.=
or aku rasa dulu time aku kecik2 pnah kot pg sini,cuma x sure je
jd kitorang pun pg la sana
amik gamba sana sini,hehe
pelancong2 luar negara pun x kurang ramainya,omputih ada,taiwan ada,semua ada la!ahaha
ada sorang tourist taiwan ni dia tlg amik gamba kitorang bertiga kat sana
mula2 aku x tau lak dia dari taiwan,ingat orang cina malaysia je,eheh,sala rupanyaxD


(segak x aku?ahaha)
(ni la gamba yang orang taiwan tu amikan)
abes pusing afamosa dlm pkl 6ptg+ kitorang pun balik ke lobby hotel dgn teksi
huhu,kat sana time kitorang tgh ddk2 kat lobby tunggu ayah aku balik
tetibe 1group tourist datang masuk kat hotel tu,ramai gak la,dari lenggang je keadaan lobby tu terus riuh semacam je,hehe
dlm ramai2 tu,mak aku ada perasan ada tourist taiwan yg tlg amik gamba kat afamosa tu ada skali kat situ
kitorang pun borak2 sana,hehe
mmg x jangka jumpa balik,kawan2 dia lagi la,pelik mcm mana kitorang boleh kenal diaXD
ahaha
habis borak dia pun check in hotel pastu ikut group dia naik atas
x lama pastu ayah aku pun sampai,terus angkat beg masuk van pastu terus balik sbb dah maghrib pun time tu
sampai rmh around pkl 11mlm mmg ayah aku lepak btl,ye la,straight balik meeting kat kl terus drive balik jb
huah,mmg penat>.<
nak tuka orang bawak kereta lom ada lesen lagi,tgu thn depan la,hehe
begitula alkisahnya cerita mengenai cuti ku sempena semester ni,x de la ddk rmh je,cuti semester pun dah nak abes,isnin ni dah mula kelas,huhu
sekian saja dari ku takat ini:)
moga kita jumpa lagi di lain post
assalamualaikum~!

(mak dengan abah:) sempat gak amik gamba,hehe,romantik?XD)