need advice,A.S.A.P!!











CONFUSE IN MAKING DICISION


kay,seperti mana aku pernah beritahu korang dulu

sekarang ni aku tengah tunggu rayuan UPU dan matrikulasi

dan sementara tunggu tu,aku masuk form 6 buat sementara ni

okk,tu semua bukan masalah la

cuma..

2hari lepas,aku da dapat email dan surat tawaran daripada MMU dan UNITEN

bile baca surat tawaran MMU,aku rasa cam nak terlompat2 sebab dapat first choice ape yang aku mintak kat sana..cuma....aku tgk harga dia...pehh...MAHAL!1.8k...

haizzz....

da nama pun swasta...what did you expect...?sigh


asasi kejuruteraan kat MMU

manakala asasi information technology kat UNITEN

(semasa first call UPU dan matrikulasi aku x dpt,2 hari lepas tu,family aku terus bawak pegi ke kuala lumpur untuk pg ke universiti ipts MMU dengan UNITEN untuk mohon terus kat sana sebagai backup..yes i know dua2 tu ipts..tp parent aku strong recomend dua2 universiti tu..so aku tau ape yang parent aku buat,dan lagipun rekod dua2 uni tu agak bagus)

so sekarang ni,permohonan aku da diterima kat kedua2 ipts backup aku

tapi masalahnya...

tarikh tamat tempoh hantar semua document yang dia mintak sebelum 22may09..tarikh result UPU dengan matrik diumumkan(base on what info i got)
kalau nak post pas tau UPU/matrik mmg x sempat..
aku kena buat keputusan betul2...

da la yuran dia mahal....kalau nak register dulu,pastu tarik diri kendian mmg rugi banyak..

sighhhhh


aku ingat aku nak tunggu rayuan UPU dengan matrik dapat mana

tp masalah nya sekarang..kalau aku tunggu UPU dengan matrik

ada risiko aku akan terlepas bidang yang aku nak sekarang

what if.......

UPU dengan matrik aku x dpt ape yang aku nak

aku mmg da ready fizikal dan mental kalau aku nak tunggu keputusan rayuan..


UPU aku letak first asasi kejuruteraan(ada risiko dapat atau x dapat,sebelum ni aku letak kat choice ke 6 tp x dpt)

dan second Diploma Industrial Design(aku ada harapan tinggi kat course ni sebab aku ada kelebihan dari result aku reka cipta aku a which is main subject dia,ni sebagai backup kalau first tadi x dpt)


bagi korang..dalam worst case scenario la..

buat course Asasi kat "ipts" atau..Diploma kat "ipta" lagi bagus?

Asasi=1tahun,Diploma=3tahun


dua2 ada baik dan buruk

masalah yang timbul kalau aku amik MMU lak KOS dia memang mahal

yes i know parent aku mampu tanggung,tapi....sigh..

secara x langsung,membebankan!!!!

dan kalau kat Diploma kena excel pointer 4.00 time first year kalau nak shortcut ke Degree,tapi dapat ke aku capai lepas struggle betul2?

sigh..



berbaloi ke kalau aku amik risiko untuk tunggu tawaran UPU dengan matrik..atau aku patut terima tawaran sekarang ni..?

haizzz..



aku tau aku x patut memilih sangat..

semua yang aku mohon ni course yang aku minat..

cuma...

aku x tau dicision aku buat nt yang terbaik ataupun tak....



tolong aku!!


seorang hamba biasa yang masih terumbang ambing membuat keputusan
"jalan manakah yang patut dilalui olehnya?"