Ketika Cinta Bertasbih

Im Back People!!


cuti lagi,mgu lepas baru je cuti arini balik lg sempena hari merdeka senin ni,hehe

sape x nk balik klau cuti btl x,dpt buka kat rmh,cuti merdeka dan puasa,hoho

aku x nak citer dulu psl studylife ku disana,aku nak sambung sket psl 1movie ni yg aku jumpe tme surf internet masa cuti mid sem yg mana aku x smpt nak kongsi kat korang kat sini

citer ni dari indon,dan smmgnya best ak tgk review dia

tajuk dia "bila cinta bertasbih"


sedikit sinopsis dari website asal dia http://filmketikacintabertasbih.com/




"Ketika Cinta Bertasbih berfokus pada perjalanan tokoh Azzam (M. Cholidi Asadil Alam), seorang mahasiswa Indonesia yang menuntut ilmu di Universitas Al Azhar Kairo-Mesir. Kuliahnya tertunda selama 9 tahun setelah ayahnya meninggal dunia, sehingga demi menghidupi dirinya dan keluarganya di Solo Azzam berdagang bakso dan tempe di Kairo-Mesir. Namun dari pekerjaannya itulah, ia menjadi terkenal di kalangan KBRI di Kairo, dan mempertemukannya dengan Eliana (Alice Norin), gadis cantik-modern, putri Dubes RI di Mesir.
Perjalanan hidup dan cinta Azzam yang berliku tidak sekedar memberikan pencerahan jiwa namun mengajak penonton untuk lebih mendalami rahasia Illahi dan memaknai cinta. Kehadiran Anna (Oki Setiana), seorang wanita Islami yang menggoda hati Azzam menjadi unsur ya




Perjalanan hidup dan cinta Azzam yang berliku tidak sekedar memberikan pencerahan jiwa namun mengajak penonton untuk lebih mendalami rahasia Illahi dan memaknai cinta. Kehadiran Anna (Oki Setiana), seorang wanita Islami yang menggoda hati Azzam menjadi unsur yang mengikat keduanya dalam misteri cinta yang dikemas dalam sudut pandang yang sangat berbeda dari film-film drama romantis pada umumnya. Peran adiknya bernama Husna (Meyda Sefira), serta Furqan (Andi Arsyil)-teman kuliahnya yang juga berasal dari Indonesia dan terinfeksi AIDS merangkum perjalanan hidup Azzam menjadi sebuah cerita yang sangat bernilai."


aku x tau la,sejak menjak aku tgk citer ayat2 cinta tme cuti ni ak minat lak tgk citer gini

buat aku terpk,"aku ni,semakin jd jiwang ke?"wahaha

ada orang kata citer ni bakal menyaingi citerAAC atau maybe lebih hebat!(sama penulis punxD)

per2 pun,citer ni mmg best,ak mmg recommend kat anda semua tgk bile kuar,selain dari citer dia yg islamic,aku rasa storyline dan pengambaraan dia da cukup buat anda rasa kagum,buku dia je da best selling kat asia tenggara apa lg movie dia,btl x?siap ada 2 buku tu citer ni,yang sambungan ke2 dorang akan tayangkan kat indon around 17september 09 ni

kat indon da kuarkan yang first bulan jun atau july lepas x slp,tp sini lom sampai lg,harap2 time raya nt citer ni dah ada(sampai ke hong kong pun citer ni ditayangkan,kat malaysia lmbt sket sbb citer indon kena beratur dulu sblm msuk panggung sini,sigh>.>)

ape2 pun,ni trailer movie dia

kalau anda ada masa lapang sila2 ya lihat:)