Kecewa!


sighh
rasa kecewa sangat pas tgk cd citer yg aku beli aritu,citer perempuan berkalung sorban
bukan x best tp maybe director dia ada message tertentu yg nak disampaikan
first,cara penyampain citer tu...uhm,cemana aku nak ckp...real sgt kot...
aku surf internet baru aku pasan citer tu ada kontroversi
tp anehnya mng 7award tu,klau ye pun xsesuai utk semua letak laa cam had umur sesuai tgk gitu,aduii==
ni aku tgk aku da cam blurr bile da separuh jln
maybe aku yang muda lg x bole terima cara penyampaian cerita tu yang keras sgt
mula2 aku tertarik dgn cara dorang tunjukan 1 kampung tu beranggapan yang perempuan tu x boleh mintak cerai,belajar tunggang kuda,belajar jauh2,dan lain2(sebab orang kampung dia percaya pada al-quran je,sunnah dan hadis tak,sepatutnya kena tiga2 baru btl)
si watak utama perempuan ni pun cuba menegakkan keadilan yang sebenarnya kalau ikut hadis,sunnah dan al-quran sebenarnya boleh
perempuan pun ada kebebasan di jalan islam
pengorbanan seorang perempuan cuba menyedarkan pemikiran orang kampungnya
tapi part lepas dia kena kahwin paksa je laa spoil yang amat
sebab...cemana nk ckp...hanya orang yang dah berumah tangga je yg phm==
tp ptt pengarah dia agak2 ar,takat cam kias2 sudah jgn melebih==
mmg x kena pengarah dia buat camtu
da fast forward pun ada lg terus off aku citer tu,sigh
ayah aku da tgk lain mcm,jgn sala kan aku aa
firstly tgk tajuk dia aku rasa mmg curious yang amat citer psl ape,second citer tu mng 7award sana,mesti best dan lastly tema lagu ni siti nurhaliza yang nyanyi,hm citer indonesia tp penyanyi malaysia nyanyikan,menarik
tp sayang citer ni x sesuai untuk umum,yang da berusia atau berumah tangga sesuai la kot
per2 pun aku x kata citer ni x bagus
setiap orang ada pandangan dia,dan bg aku,aku rasa aku terlalu muda untuk tgk citer tu,which is kindda dissapointing utk aku sbb aku nak tau perjuangan perempuan tu di hujung cter cemana
cuma aku rasa,citer ni ptt positive sket cara penyampaian dia,banyak sangat cam menunjukan keadaan tu buruk atau teruk sangat,boleh menimbulkan kebencian untuk sesetengah orang,especially untuk orang yg x kenal islam
cara penyampaian citer ni menyebabkan banyak pandangan orang2
ada setengah orang anggap citer ni fitnah islam,ada orang lak anggap citer ni bagus sebab nak sampaikan message yang islam memang menghargai wanita
kat sini ada sbb2 dia
aku terasa sedih sket tgk citer ni sebab citer ni berpotensi jadi citer yang bagus berbanding sekarang untuk sampaikan messagenya yang nak menunjukuan islam menghargai wanita kalau pengarah dia x jadikan citer tu negatif sangat,takat ni ok laa kot
haiz,nampak gaya aku baca kat forum atau internet dia je la utk sinopsis diaT.T
walau citer dia ada banyak kontroversi,ramai still ckp citer ni bagus
tu sebab dorang tgk sampai abes,erm,insyaallah la kalau aku rajin aku cube habiskan lg separuh citer tu