heh?bunyinya mcm aku berceramah=.="

O_o

esok aku pegi kl dan pahang

so maybe straight sampai jumaat kot aku away bercuti

ape2 bole la inform ku melalui hp yaa,kah3XD (ape da,pegi bercuti baru nak pakai hp)

ahahaha,bukan ape,aku malas je nak charge2 battery hp aku tu

bese kalau abes bukan pasan pun=))=))=))



so anyway

sebelum aku lupa ape aku nak type

aku nak kongsi2 laa sikit ape aku buat 2-3hari ni

dlm minggu ni,banyak gak aku pg sana sini

selasa-rabu aku pegi batu pahat,nenek aku masuk hospital sebab semput

sedara2 dari kl pun turun jenguk

tapi nasib baik da ok laa,2hari je masuk hospital

nenek aku ni rugget sket,suka jalan sana sini,pegi kl,pulau pinang,jb,dan lain2

hahaha best wor,sporting

so pas balik dari batu pahat

ari jumaat tu result rayuan upu pun keluar

aku check aku tak dapat

agak geram gak laa time check tu aku tak dapat

pelik aku,industrial design setau aku syarat2 dia nak aku agak strong kat subjek2 aku tp tak dapat

sigh=__=

mengeluh aku time tu

tp x pe laa,benda da jadik,terima dengan redha

mungkin ada rezeki kat tempat lain

sebelum tu 3hb jun result matrik 2tahun pun da kuar

aku dapat kat melaka,sama tempat dengan kazen aku dulu,tp kat melaka,pak cik aku cakap antara matrik yang kat melaka tu antara matrik yang tertua,aku tak kesa laa,aku nak belajar,asal cukup facility dia sudah

pas aku bincang2 dengan parent aku dan sedara2 aku ari semalam(sabtu)

aku decide aku nak pegi matrik sana

hm,yea aku tauu tu 2 tahun,lebih baik amik stpm sebab stpm 1tahun setengah je

tp kalau kejap mana pun tempoh tu,kalau tak dapat perform sebaik nya pun tak guna gak

so aku decide nak pegi matrik 2 tahun tu,lambat setengah tahun berbanding stpm,xpe aku tak kesa

lagipun,aku confident kalau aku study cam kat matrik,x de gangguan sangat,bukan ape laa

kalau kat rumah fuh,semua lengkap,tv,laptop,intenet,etc,agak leka gak la

so kali ni aku nak tgk kalau aku study jauh cemana lak

sebelum ni pun aku kat kem pun banyak gak aku belajar banyak benda

rasa lebih tenang bile ada orang yang sedia untuk tunjuk ajar

ilmu yang dorang bagi banyak bagi kesan kat aku

dan time kat kem tu pun aku rasa tempoh masa 2bulan setengah tinggal kat kem tu tak cukup untuk aku belajar mcm2 dan mengenal diri aku

so aku confident aku nak perform abes2 kat matrik nt kejar balik,bak kata pepatah melayu pun

"biar lambat,asal selamat" right?

ahohoho

lagipun,1sem(1tahun) dapat rm1200(tak silap aku)

kalau 2 tahun dah rm2400,dapat duit lagi banyak ade la,hahaha

tu ape abg aku usik aku la=.="

anyway aku masuk sana 15hb jun ni,da dekat gak



oh ya,lagi 1

kepada sesiapa yang sambung stpm tu,teruskan

ni tak bermakna stpm tu tak bagus,bukan camtu

setiap orang ada pendapat dia sendiri dan kemampuan dia

kalau rasa bole bawak mantain steady cool study kat sana teruskan kat stpm

gangguan2 environment yang janggal atau tak berfaedah cuba ketepikan

untuk aku,aku da ade plan sendiri cemana aku nak ke matrik 2 tahun tu

lagi pun,tak semestinya yang mejoriti orang buat benda betul

kena ada pendirian,so jangan mula goyah kalau mmb2 da pegi sana sini da terikut2 gak

kalau rasa confident kat stpm pegi stpm,kalau rasa confident kat matrik pegi matrik,kalau rasa confident kat swasta pegi kat swasta,atau mane2 je la ade peluang yang rasa confident pegi,jangan ikut2 orang tp tak tau ape2 haluan orang tu pegi,penderian mesti tetap!

anggap susah senang sekarang ujian untuk masa sekarang ni,yang penting diri sendiri yang kena push untuk berjaya

"berakit-rakit ke hulu,berenang renang ketepian,bersakit sakit dahulu,bersenang lenang kemudian"

so ape2 pun,selamat maju jaya yeah kepada semua!!