I'm loving videografi~

Assalamualaikum~
"videografi",gotta love this stuff~
haha,semenjak thn lps ak mula minat tgk short video kat youtube orang buat,antaranya "mat luthfi90" ,
,"CST production" dgn "pertandingan video osem 11",mmg byk video yg osem2 ak tgk!haha
inspired by their message,mula terfikir "buat video2 mcm ni ada makna juga ya.", rasa tercabar dalam diri "bila la turn ak nak buat video",heh
so i make my first step~
my first video project,ak buat utk kerja kursus kenegaraan
seyes,dengan aku malu2 nak recording (padehal idea aku yg nak buat)
this one...nak kata perfect tu mmg tak lah!obvious byk benda kene "touch up" lg (serious byk-.- fakta pun ade salah kot..)
oh well,still enjoy buat video tu dgn housemate dan roomate ak,haha~
video tu kat bawah ni



second project,interview
subjek agama islam,kitorang ade "Muamalat race",antara inti pati race tu kitorang kene interview pegawai bank kat area Johor (2 bank-.-)
enjoy gak race ni,quite challenging~
video tersebut aku akan letak kemudian:)


third project,er...acting?
ni utk project subject TITAS (Tamadun Islam dan tamadun Asia)
kali ni aku sebagai cameraman dan script writing je,haha
gotta say,setakat ni video ni yg ak paling berpuas hati (not perfect though,sound byk ada silap2 lg)
pelakon2 dia group mmb titas dgn mmb ak,macha~
kalau ade masa sila la tgk:)




skrg ni,alhamdulillah
camera dah ada,inshaallah going to make a big step a head after this~
not going to waste my second chance to live in this wonderful world..
cuma software2 je belum tau sangat,next sem koko will take videografi,hope it went well

i've been thinking lately, hilal asyraf (seorang pemuda yang bergiat aktif dalam bidang penulisan) beliau lahir x silap aku tahun 89,tapi dia dah banyak publish buku2 dia,ade vlog,ade blog,dan produk sendiri(t-shirt), dan mat luthfi (seorang pemuda yg bergiat aktif dlm vloger) beliau lahir tahun 90, aiman azlan (pemuda yg aktif dlm vloger gak) beliau lahir tahun 88-90(x pasti..)
ape persamaan yg aku nampak antara tiga insan ni?well,dorang masih muda,tapi dorang at least ada usaha utk nasihat,dan merubah pemikiran dan minda masyarakat (or aku panggil basuh minda orang,haha)
aku?tahun 91,gotta say aku dengan dorang x byk beza,tapi terasa kecil diriku ni,menyumbang kat masyarakat?ade ke?kalau ade byk?
pencetus utk ak share thoughts and idea to the world by making video or whatever yg boleh sampai kepada orang ramai
banyak masalah yg kita baca,dengar dan lihat kat media2 skrg psl masyarakat2 kita,bakar budak,culik budak,bunuh sana sini,asid sana asid sini..adakah kita hanya melihat?
it's time for us,the new generation to stand up and take action!
its now or never!
heh